L’Oficina Comarcal d’Atenció al Consumidor recorda als usuaris de telefonia els seus drets en cas d’interrupció del servei

Les companyies han d'indemnitzar els afectats

Davant les incidències dels darrers dies en el serveis de telefonia i internet a la Seu d’Urgell, l’Oficina d’Atenció al Consumidor de l’Alt Urgell recorda als usuaris afectats que poden tenir dret a indemnització si el seu cas s’ajusta al que preveu la llei per a aquests supòsits.

L’operador està obligat a indemnitzar automàticament l’abonat en la factura corresponent al període immediat al considerat quan la interrupció del servei suposi el dret a una indemnització per import superior a 1 euro. A la factura hi ha de constar la data i la durada de l’avaria i el càlcul de la quantia de la indemnització que correspon a l’abonat.

En interrupcions per causes de força major, l’operador ha de compensar automàticament l’abonat amb la devolució de l’import de la quota d’abonament i d’altres independents del tràfic, prorratejat pel temps que hagi durat la interrupció. El contracte d’abonament del servei telefònic ha de recollir els termes i les condicions en què s’ha de donar compliment a aquesta obligació.

Si l’usuari rep la factura sense la corresponent indemnització, ha de trucar al servei d’atenció al client de la companyia i posar una reclamació, a més de demanar el número de reclamació que se l’hi assigna. Si la companyia no estima la reclamació, caldrà posar-se en contacte amb l’Oficina d’Atenció al Consumidor, ubicada al Consell Comarcal, per poder tramitar la reclamació. Aquesta gestió es pot fer personalment a la seu de l’oficina, al Passeig Joan Brudieu 15 de la Seu d’Urgell, per correu electrònic a l’adreça consum@alturgell.cat i per telèfon al número 973353112.

La Seu d’Urgell, 30 de setembre de 2016